måndag 30 januari 2012

Vintrig lykta

Hej!

Hoppas ni haft en bra start på året! Tänk att januari snart är över! Jag har haft fullt upp, har börjat studera på Karlstads Universitet så här på äldre dagar (host-host)..... Jag har tänkt mig att bli yrkeslärare inom hotell & turism, en bransch jag har varit i VÄLDIGT många år.
Var på min första närträff den här veckan och det var otroligt mycket att ta in, men så roligt det var!!! Ni får hålla tummarna att jag står ut med alla böcker jag ska plöja igenom och skriva arbeten om....

En annan "liten sak" som har tagit min tid är den här lilla donnan - Hjördis;


En riktig liten goding som skuttar runt här hemma. Hon fräser mest på vår labbe - Otis, men de blir väl förhoppningsvis kompisar så småningom!

Jag har faktiskt tagit mig igenom en hel del flyttkartonger också - pust och stånk! Pysselrummet börjar ta form, även om det är väldigt kalt och tomt än så länge. Tänkte fota och visa mitt rum när det är klart... om sisådär tio år känns det som just nu ;)

Jag har i alla fall fått gjort små söta, vintriga lyktor som lyser upp i mörkret. Dessa har jag bloggat om på ScrappaLoss idag, så kika gärna in där för där står det hur jag gjort dem.


Givetvis är det ett elektriskt värmeljus i ;)


Ha en fin vecka!

Kram Mia

6 kommentarer:

Susy sa...

Vilken underbart fin lykta, Mia!
Vilken sötnos Hjördis är!!!!

Kul att du pluggar, tufft av dig!

KRAM SUSY

Carina sa...

Jättefin lykta.Lycka till med pluggandet.
Söt liten misse och ett fint namn:) Kram

Ann sa...

Glad to hear an update. Your little kitten is so adorable. I'm sure our pets will be play friends soon.

Anna sa...

Tjusigt! Kan du tänka dig en tutorial på den? ;)

Anna sa...

BTW:
Jag har fått en award som jag ska dela med mig utav till 5 bloggare som har färre än 200 följare.. Hoppas du vill komma in och hämta =)

Cathrine/Caca sa...

En jättefin lykta!!
Kul att du börjat plugga, det kommer säkert att gå jättebra! Ska bli spännande att se ditt pysselrum när det är färdigt.
Kram