måndag 4 mars 2013

Så får jag ÄNTLIGEN berätta :)

För ett tag sedan fick jag besked om att jag kommit med i ARTsy teamet hos StampARTic. Jag är så himlans glad för detta och idag visades de första alsterna upp i StampARTic´s blogg!
Det ska bli otroligt kul att vara med i det här härliga gänget!

A couple of weeks ago I got a mail telling me I had become a part of the ARTsy team at the wonderful StampARTic blog. I can´t tell you how happy I am and I am looking so much forward to being a part of this great team!

Den här gången var temat Clean & Simple (CAS). Låter lätt men ack så svårt (tycker jag). Hade en bild i huvudet över hur det skulle se ut, men det blev något helt annat....

Today my first projects were shown and the theme was clean & simple. Sounds easy when you first hear it, but I actually think it´s quite hard...

Tagen har jag gjort genom att lägga på ostduk och ett material som kallas för rug canvas. Satte sedan dit lite olika dekorationer och målade slutligen över allt med gesso.

I made this tag by mod - podging on cheese cloth and rug canvas. I glued down different decorations and finally  painted over everything with gesso.




Gjorde även ett kort som kanske mer passar in i temat ;)
Jag har embossat motivet i guldfärg. Bakgrunden är sedan färglagd med distresser. Innan det hade torkat duttade jag runt i den blöta färgen med en våtservett för att få fram himmeleffekt.

I embossed the stamp and then coloured the background with distress inks. Before the ink was dry, I sponged around with a baby wipe that gave the look of a sky.


Ha det fint!

Take care!

Mia

2 kommentarer:

Iffa ...... sa...

STORT GRATTIS TILL DIG!!
Så kul att bli utvald =)
Din tag = jisses vad snygg den är!!! Så läckert med alla olika tekniker och att den är helt vit = skitsnyggt =)
Ditt kort = superläckert med de färgerna ihop!!!
Kram Iffa

Marita Johansson sa...

Stort GRATTIS

Superfina alster

Kraaaaaam